208 Pelituotanto / Finaali

Finalistit

Elias Ahlgrén

Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Mila Kuussaari

Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Lassi Jylhänkangas

Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Mika Esselström

Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Elias Saarenpää

Business College Helsinki

Miko Grönroos

Business College Helsinki

Jose Juvonen

Riveria

Topi Korhonen

Riveria

Johanna Korhonen

Riveria

Miko Kuokkanen

Riveria

Calle Repo

Sataedu

Jimi Vihinen

Sataedu

Finaalipaikka

Koulutuskeskus Brahe
Sofia Lybeckerin katu 1, 92100 Raahe

Kilpailutehtävät

Joukkue suunnittelee ja toteuttaa kilpailun aikana digitaalisen pelin konseptisuunnitelman ja pelattavan prototyypin tehtävänannon lähtökohdista.

Kilpailijoiden on otettava työskentelyssään huomioon tuotannolle asetetut sisällölliset tavoitteet ja tekniset vaatimukset, kohderyhmän erityispiirteet ja käyttäjäkokemus.

Pelituotanto on monialainen laji joka vaatii kilpailujoukkueelta osaamista mm. pelisuunnittelussa, ohjelmoinnissa, peligrafiikan tekemisessä. 

Lajin aikataulu

Ti 18.5. klo 15:00 – 19:45 ensimmäinen kilpailupäivä (4,5h) 

  • klo 11:00 – 12:00 ilmoittautuminen  
  • klo 12:00 – 12.30 lounas
  • klo 12.30 – 13:30 kilpailualueeseen tutustuminen ja ohjeet
  • klo 14.00 – 14.50 avajaiset (virtuaalilähetys)
  • klo 15:00 – 19:45 ensimmäinen kilpailupäivä (4,5h) 

Materiaalit ja laitteet

Kaikki kilpailussa tarvittavat koneet ja laitteet on valmiina järjestäjän toimesta. 

Käytännön ohjeita

Kilpailija voi tuoda mukanaan tyhjät muistiinpanovälineet (kynä, kumi, vihko). 

Kilpailijan täytyy pystyä osoittamaan henkilöllisyyden passilla tai muulla henkilötodistuksella. 

Tuomarit

  • Päätuomari: Mika Ekoluoma, Koulutuskeskus Brahe

Tehtävän moduulit ja arviointikriteerit

Moduuli A/Esituotanto

Aikataulu ja pisteet

Tiistai 18.5. klo 15.00-19.45

Käytettävä aika:4 h 30 min
Pisteet:25 p

Arviointiperusteet

  • Projektin- ja tiedostonhallinta, 10 p 
  • Konseptointi, 15 p

Moduuli B/Tuotanto

Aikataulu ja pisteet

Keskiviikko 19.5. klo 8.30-17.30

Käytettävä aika:8 h
Pisteet:65 p

Arviointiperusteet

  • Prototyypin rakentaminen, 9 p 
  • Prototyypin pelattavuus, 9 p 
  • Pelin käytettävyys, 6 p 
  • Työnjäljen laatu, 11 p 
  • Pelisuunnittelu, 30 p 

Moduuli C/Esittely

Aikataulu ja pisteet

Tostai 20.5. klo 8.30-12.30

Käytettävä aika:4 h
Pisteet:10 p

Arviointiperusteet

  • Esittelymateriaali, 10 p 

Tehtäväpankki Tehtäväpankki

Voit harjoitella ennakkoon vanhoilla finaalitehtävillä, joita löydät Skills Finland ry:n tehtäväpankista.

Lajin yhteistyökumppanit

Tapahtuman pääyhteistyökumppanit

  • Lapin koulutuskeskus Redun logo. Linkki Redun verkkosivuille.
  • Ammattiopisto Lappian logo. Linkki Lappian verkkosivuille.
  • Koulutuskeskus Jedun logo. Linkki Jedun verkkosivuille.
  • Oulun Palvelualan Opiston logo. Linkki OPAO:n verkkosivuille.
  • Ammattiopisto Luovin logo. Linkki Luovin verkkosivuille.
  • Suomen Diakoniaopiston logo. Linkki Suomen Diakoniaopiston verkkosivuille.
  • Skills Finlandin logo, linkki Skills Finlandin verkkosivuille.