
208 Pelituotanto / Finaali
Finalistit

Elias Ahlgrén
Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Mila Kuussaari
Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Lassi Jylhänkangas
Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Mika Esselström
Stadin ammatti- ja aikuisopisto

Elias Saarenpää
Business College Helsinki

Miko Grönroos
Business College Helsinki

Jose Juvonen
Riveria

Topi Korhonen
Riveria

Johanna Korhonen
Riveria

Miko Kuokkanen
Riveria

Calle Repo
Sataedu

Jimi Vihinen
Sataedu
Finaalipaikka
Koulutuskeskus Brahe
Sofia Lybeckerin katu 1, 92100 Raahe
Kilpailutehtävät
Joukkue suunnittelee ja toteuttaa kilpailun aikana digitaalisen pelin konseptisuunnitelman ja pelattavan prototyypin tehtävänannon lähtökohdista.
Kilpailijoiden on otettava työskentelyssään huomioon tuotannolle asetetut sisällölliset tavoitteet ja tekniset vaatimukset, kohderyhmän erityispiirteet ja käyttäjäkokemus.
Pelituotanto on monialainen laji joka vaatii kilpailujoukkueelta osaamista mm. pelisuunnittelussa, ohjelmoinnissa, peligrafiikan tekemisessä.
Lajin aikataulu
Ti 18.5. klo 15:00 – 19:45 ensimmäinen kilpailupäivä (4,5h)
- klo 11:00 – 12:00 ilmoittautuminen
- klo 12:00 – 12.30 lounas
- klo 12.30 – 13:30 kilpailualueeseen tutustuminen ja ohjeet
- klo 14.00 – 14.50 avajaiset (virtuaalilähetys)
- klo 15:00 – 19:45 ensimmäinen kilpailupäivä (4,5h)
Materiaalit ja laitteet
Kaikki kilpailussa tarvittavat koneet ja laitteet on valmiina järjestäjän toimesta.
Käytännön ohjeita
Kilpailija voi tuoda mukanaan tyhjät muistiinpanovälineet (kynä, kumi, vihko).
Kilpailijan täytyy pystyä osoittamaan henkilöllisyyden passilla tai muulla henkilötodistuksella.
Tuomarit
- Päätuomari: Mika Ekoluoma, Koulutuskeskus Brahe
Tehtävän moduulit ja arviointikriteerit
Moduuli A/Esituotanto
Aikataulu ja pisteet
Tiistai 18.5. klo 15.00-19.45
Käytettävä aika: | 4 h 30 min |
Pisteet: | 25 p |
Arviointiperusteet
- Projektin- ja tiedostonhallinta, 10 p
- Konseptointi, 15 p
Moduuli B/Tuotanto
Aikataulu ja pisteet
Keskiviikko 19.5. klo 8.30-17.30
Käytettävä aika: | 8 h |
Pisteet: | 65 p |
Arviointiperusteet
- Prototyypin rakentaminen, 9 p
- Prototyypin pelattavuus, 9 p
- Pelin käytettävyys, 6 p
- Työnjäljen laatu, 11 p
- Pelisuunnittelu, 30 p
Moduuli C/Esittely
Aikataulu ja pisteet
Tostai 20.5. klo 8.30-12.30
Käytettävä aika: | 4 h |
Pisteet: | 10 p |
Arviointiperusteet
- Esittelymateriaali, 10 p
Tehtäväpankki
Voit harjoitella ennakkoon vanhoilla finaalitehtävillä, joita löydät Skills Finland ry:n tehtäväpankista.